Sunday, November 05, 2006

Peltea.


Mami face dulceata de gutui,mirosul dulce acrisor care ma duce cu gandul la primavara a invadat toata casa.
In sufragerie bunicul venit in vizita dormiteaza cu televizorul deschis,pisica e si ea covrig pe el, o labuta ii atarna in gol,din cand in cand mai scoate cate un suspin si se intinde.Cand se plictiseste de somn ,ridica si incepe sa ii maseze burta bunicului.
Iulia nu-i acasa.
Azi am stat in pijama toata ziua,asteptam de mult o zi in care sa ma bucur cat mai mult de ciorapi ,papuci si pijama.Veioza roz e la datorie,binedispune peretii ea este vedeta camerei si stie asta.Lumanarile isi amesteca parfumul ,una are intentia de a te transporta intr-o livada cu mere verzi ,cealalta iti aduce oceanul in casa.Ceaiul isi aduce si el contributia la miresmele din camera,e de fructe de padure cu multa miere,zeama se afla bineinteles in Ludmilla,noua cana de care m-am indragostit instant,din prima zi a devenit o parte din mine.In mod bizar pictiseala nu binevoieste sa apara,fapt care nu ma deranjeaza absolut deloc.Il mai frunzaresc pe Salinger,mut ursuletii de plus,imi savurez ceaiul,ma bucur de prezenta papucilor.Nu ma gandesc la oameni,azi universul meu se invarte in jurul camerei mele.Pe fundal madoline,viori,voci divine,Fairuz,Portishead,Goran Bregovic,Luz Casal si toate cele.
Habar nu am daca azi a fost soare afara,sau daca a nins,daca a batut vantul sau doar a mangaiat.
Am sentiment de Obaba.A intrat Iulia in camera, mi-a spart balonasul.Are nasul roz spre rosu,inca e racita.Lumanarea imi capteaza atentia,cand simt un ghemotoc cald care toarce pe mine,ii ofer ce isi doreste.
Mami ma cheama la masa,o refuz politicos ,bineinteles ca nu accepta refuzul meu.Imi spune ca am ajuns piele si os si ca ea s-a saturat sa arunce mancare.Nu ,nu am ajuns piele si os,dimpotriva,si Mami a uitat ca ea nu mai gateste de mult.Insa insista sa faca pe mama din filme,fiind convinsa ca fetita ei traieste o mare drama si se infometeaza.Ma conformez numai de dragul de a nu-mi strica mie dispozitia cu o cearta inutila.
E cazul sa imi celebrez trupul cu o baie fierbinte.
De fapt in casa nu mirosea asa tare a dulceata,si oricum nu imi aducea aminte de primavara,dar ar fi fost frumos sa fie asa ,nu?

3 comments:

Anonymous said...

uh, liar!

Ana said...

si ce poveste frumoasa era..hm...preferam sa aiba happy ending(sa fi facut mami tau dulceata:) :)

Ioana said...

pai a facut Mami dulceata.